רוברט אוונס נעזר באנאלוגיה מעניינת לתאר את אזור האיסוף
וכיצד המחיר יוצא מאזור הדשדוש לתוך מגמה חדשה.
מספרים על ילד (צופה) שניסה לחצות נחל (הנחל הוא אזור האיסוף).
הנחל רחב מידי והוא אינו יכול לחצות (יותר מידי היצע חוסם את המחיר לעלות).
אז הוא הולך לאורכו של הנחל, מחפש מקום מספיק צר כדי שיוכל לקפוץ לצידו השני.
באזור צר מספיק (היצע נמוך) הוא בוחר לבצע את הקפיצה.
לפעמים הוא לוקח תנופה כדי לצבור תאוצה (ספרינג)
ולפעמים אחרי הקפיצה הוא קצת מחליק לאחור (BU), ממש עד קצה הגדה, לפני שהוא מצליח לטפס את דרכו חזרה.
ואולי הוא בכלל חוזר לנהר להתרענן ולנוח לפני שימשיך במסעו.
בפעמים בודדות הוא מדלג וממשיך לרוץ ליעדו.
כאשר הילד מצליח לחצות, הנחל כבר לא רלוונטי עבורו ולא יהווה יותר מכשול בדרכו.
הערה מספר 1:
הרבה פעמים יש שני נחלים או שתי אפשרויות שונות לצייר את הנחל (קריק).
אנו מכנים אותם הנחל הקטן והנחל הגדול.
זה רלוונטי גם לדוגמא הזו…
הערה מספר 2:
קפיצה איכותית צריכה להיות בווליום גבוה וברים גדולים.
הערה מספר 3:
זו לא המלצה
בחרתי את המניה רק לצורך הדגמה.